Őrülten finom süti

Volt egy csomag kókuszlisztem. Először palacsintát készítettem belőle, ami totál csőd volt. Azt nem tudom, mit csináltam rosszul, de nem kísérleteztem többet vele. Inkább egy sütibe vágtam bele. Ami aztán annyira, de ANNYIRA finom lett, hogy az egész család visszatapsolta (anyóst is beleértve!!!), úgyhogy másodjára ledokumentáltam az elkészítést, csak nektek! Ha lesz még igény ilyen nem-csak-babás receptes posztokra, ígérem, azt jobb minőségben fogom fotózni, ez most esős napon telefonos menet volt...

Adható: kb. 1 éves kortól, azaz tojás bevezetése után.

Hozzávalók:
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
15 dkg kókuszliszt
1 ek sütőpor
6 dkg kókuszvirág cukor
1 kk fahéj vagy mézeskalács fűszerkeverék
4 db tojás
2 dl joghurt vagy gyümölcsjoghurt
15 dkg vaj vagy margarin
kb. 30 dkg gyümölcs, de ez gyümölcstől függ. Első alkalommal őszibarackot, szilvát és áfonyát használtam, másodjára epret, málnát és áfonyát, mert ez volt a fagyasztóban. Nyilván ki kell olvasztani ilyen esetben :)

Elkészítés:
1. A tojást a cukorral habosra kevertem és hozzátettem a fűszerkeveréket.
2. Összeöntöttem a liszteket és sütőport.


3. A vajat megolvasztottam és a liszthez kevertem. Ugyanide öntöttem a joghurtot is, majd a tojásos keveréket. Összemixeltem. Érdekes, darabos állagú masszát kaptam.

4. Sütő előmelegítését kb. ekkor kezdtem el.
5. Kerek, 25 cm átmérőjű formát használtam mert a kicsi tepsim túl kicsi, a nagy pedig túl nagy ehhez a mennyiséghez. A tepsit kivajaztam és a masszát beleegyengettem.
6. A tetejét fullba pakoltam gyümölccsel és betettem a sütőbe. 200°C alsó-felső sütéssel, 20 perc.

7. Közben megérkeztek sógorék, és mire észbe kaptam, hogy le kellene fotóznom, majdnem fele el is fogyott....azt a részleges szeletet épp a 2.5 évesem majszolgatta. Inkább habzsolta, ha őszinte akarok lenni.
8. Jó étvágyat!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések